CONSTANTINOS MANOS

O Κωνσταντίνος Μάνος γεννήθηκε από γονείς Ελλήνων μεταναστών στην Columbia της Νότιας Καρολίνας. Η φωτογραφική του δραστηριότητα ξεκινάει στην ηλικία των 13 στην φωτογραφική λέσχη του σχολείου του και σύντομα εξελίσσεται σε επαγγελματική δραστηριότητα. Σπούδασε Αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας και παράλληλα εργάστηκε ως επίσημος φωτογράφος της συμφωνικής ορχήστρας της Βοστώνης. Το 1961 ήρθε στην Ελλάδα για να φωτογραφίσει την πατρίδα του. Αποτέλεσμα του ταξιδιού αυτού ήταν το βιβλίο του A Greek Portfolio, το οποίο εκδόθηκε τελικά το 1972. Το 1963 έγινε μέλος του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Μάγκνουμ (Magnum). Στις φωτογραφίες του αποτυπώνονται  απλές καθημερινές στιγμές, με λιτό και αυστηρό ύφος, αλλά και με τρυφερότητα, χωρίς τίποτα το περιττό. Η ποιητική ικανότητα του φακού του Μάνου δημιουργεί εικόνες διαχρονικές που αποπνέουν τη μοναδικότητα του τοπίου και των κατοίκων του, προσφέροντάς μας έτσι «ένα κομμάτι της ταυτότητάς μας». Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ από την Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος Μάνος εγκαταστάθηκε στη Βοστόνη και εργάστηκε για τις εκδόσεις Time-Life. Ήταν ο βασικός φωτογράφος του βιβλίου τους για την Αθήνα. Το 1974 εργάστηκε ως κύριος φωτογράφος του Where's Boston, μιας παραγωγής πολυμέσων όπου καταγράφεται η ζωή της πόλης. Με το πρόγραμμα αυτό συνδέεται και η έκδοση του βιβλίου του Bostonians (1975) και μια υπαίθρια έκθεση με 152 ασπρόμαυρες φωτογραφίες στις οποίες αποτυπώνεται η ποικιλομορφία των κατοίκων της πόλης. Ακολούθησαν οι εκδόσεις Constantine Manos (1986) και American Color, (1995) με έγχρωμες φωτογραφίες , και η επανέκδοση του «A Greek Portfolio» (1999) που συνοδεύτηκε από μεγάλη αναδρομική του έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη.
Φωτογραφίες του Μάνου εκτίθενται στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, στο Art Institute του Σικάγου, στην Bibliotheque Nationale του Παρισίου, στο Museum of Fine Arts στο Χίουστον, στο μουσείο Μπενάκη και σε άλλα. Το 2003 βραβεύτηκε με το Leica Medal of Excellent για τις φωτογραφίες του με χρώμα και τη συνεχιζόμενη φωτογραφική του δουλειά για το American Color.